Ahad, 28 Mac 2010

Ya...rindu


Dah ramai yang tanya aku soalan ni : "balik taun ni?" aku jawab ngan spontan "tak kutt"...haha...soalan ni mula kuar sejak penjualan tiket balik malaysia la bulan 2 lepas....sakit je telinga aku menadah soalan ni yang hampir setiap hari ada aje orang bertanya....JPA la...MARA la..JAIS la...PRIVATE la...semua dok tanya soklan yang same je....

Naik boring telinga aku mendengar....adehhh,cube la korang tanya resepi ke...pasal result exam aku yang "best" tu ke....ok la gak nak tukar mood aku yang ceria kepada sedih...haha....

Kuwait air la...Egypt air la...Gulf air la...macam-macam dha aku dengar..semua tu tak terliur pun aku nak naik...cuma,aku nak tegaskan yang aku tak balik taun ni..

Wa!!! nak balik...2 3 hari ni aku mula rasa rindu kat malaysia...petang-petang aku lepak kat bilik ni tepi tingkap,atas katil.,...au teringat lak kat moto ayah aku yang x laju mana tu...teringin nak pecut laju-laju jenjalan pusing kampong....adehh,tapi aku still ade trauma ckit-ckit ar sejak eksiden kat selekoh tu....seram bai..maghrib=maghrib eksiden.....huhu

Bila pagi-pagi lak,aku bangun nak pi kuliah...huhu...teringat lak kat dapor umah yang best...bukak je peti ada smua...cuma nak masak je...kne la rajin (aku memang rajin pun...abg n adik2 aku je malas..haha)...kalau kat sini memang boring,sebab tu aku lagi suke pi Cafe Uni PEPSI telan roti situ...aku teringin lak mkan sarapan malaysia...dah lama tak telan...adehh

Bila lalu depan padang kat sini...hijau je..aku teringat lak kat kebun belakang skola tu...camne la agaknye...time dulu aku ade semangat nak tanam la ckit-ckit....Ha,lupe lak bagitau yang aku jumpa benih pokok la tadi kat balad...nak try semai la...hehe...PEKEBUN IRBID...haha..lama tak makan keli....wa...rindu nye

Bile bukak web resepi time carik idea masak lak...lagi la sadis di hati...semua masakan yang aku fav terkeluar...asam pedas ar...sambal keli la...adehh...ape nak wat...tahan je la...4 taun je pun...tak lama....Jap2,asal aku tak leh balik ye??

1...janji sama family,study2!!
2...kalau dah balik,tak kompem datang cni
3...kos balik ngan tinggal cni
4...pengorbanan

4 benda ni la jadi sebab aku tak balik....takpe,aku masih boleh bertahan dengan wat benda-benda faedah...ape-ape hal,aku nak jmpe semua yang aku kenal...rindu gile la...sepupu-sepupu aku yang kocik-kocik tu...adehhh...kang dah balik diorang mesti skola rendah...dah tak pelat...tak best mana la....

"To all my family,i will make this journey change our life"

Tiada ulasan: