Selasa, 16 Mac 2010

Request


selalu la kite nampak perkataan request ni kalau main FB@FS@MS...budak-budak zaman sekarang tau perkataan ni pon ikut benda-benda alah tu....

hari ni aku nak citer pasal request aku kepada "seseorang"...ala,bukan aku sorang je yang mintak kat Dia...korang pun sama...Allah,kite minta macam-macam dengan Nya...tiap-tiap hari...5 kali sehari....kengkadang lebih....

manusia ni penah ke rasa cukup??? yang kaya mintak bertambah kaya...yang single mintak berduet...macam-macam la yang manusia mintak pada tuhan....dari kecil sampai la ke dewasa...tapi pernah tak kite lupe doa???...komepm penah punyer...sebab manusia ni ade sifat lupa...

kalau dulu kat sekolah rendah kan...ade ustazah aku sorang ni namanya ustazah Aida...die ngajor akhlak punye subjek....die slalu sebut tawakkal...doa...wat benda-benda baik...sebab ade balasannya...die ade sebut :

"kalau kita nak minta barang kat orang,orang tu tak suka kita..dapat x?"

aku selalu ingat benda ni...sebab tu kite kalau minta sama Allah sesuatu perkara...kite kenalah beribadat agar usaha tu ade...same la macam study...asyik doa je,buku tak bukak...mana la dapat cemerlang....

kalau dulu aku selalu lepak kat parit belakang umah petang-petang sampai azan maghrib,aku selalu nampak orang naik beskal gi masjid....tergerak hati nak ke masjid gak...sebab budak-budak benda baru semua nak cuba...same gak ngan konsep (doa+usaha+tawakkal)..konsep ni ade je kat skola-skola....ade yang wat tajuk lain cikit cam...RESEPI KEJAYAAN..dengan senduk2 la..sudu2 la...haha

ape pun kite kena wat 3 3 ni baru kejayaan tu ade...ermm,nape aku wat post ni??

sebab esok aku dah mula exam...2 paper yang kena banyak ingat : Ilmu Falak & Syair Jahilli....

okey la..doa kan la aku dapat jawab dengan tonang...wasalam

Tiada ulasan: