Jumaat, 5 Februari 2010

Dunia makin mengecil


Salam semua yang membaca blog yang ngarut ni...semalam aku gi balad(bundle) teman budak-budak malaysia dari rusia dan seorang pakcik dari malaysia...aku jadi tour guide la..memang lama kat situ sebab hujan lagi dan kerenah diorang yang macam-macam ragam...aku terbayang kalau ayah aku datang ke Irbid ni macam mana la aku nak layan kang ngan rumah kecik je...huhu

Aku tengok senior aku 3 orang dah graduasi semalam jugak dari situ aku nampak masa depan aku (insya'allah) walaupun tasjil madah baru-baru ni frust jer...takpe-takpe,semua ada hikmah la tuh...aku suka lepak dengan budak-budak yang ramah ni sebab mudah nak masuk dalam alam diorang...tapi,bukan semua yang ramah tu ramah selamanya sebab dunia makin hari makin lain...orang yang kita hari ni tak semestinya dia juga pada esok hari...kerna harta manusia berubah...

Pernah aku bersama diorang gelak same-same...sekarang aku cam tak selesa je sebab diorang berubah sebab lama tak berjumpa...sampai sekarang kawan sekolah rendah aku banyak berubah hampir 100%..tapi,aku ada kawan baik dari kocik sampai sekarang yang tahu apa tu nilai persahabatan..trime kasih la ye..

Aku suka pada hidup sorang-sorang kalau tak nampak erti persahabatan yang sangat bernilai tu...tapi apa erti hidup sorang-sorang sedang nabi ajak hidup berjemaah kan??...ramai gak kengkawan aku sangka aku macam ni pdahal aku lain..biar la..diorang mesti silap sangka..aku tak kisah pun..asal aku berjaya dalam ibadat...

Kini,aku duduk dalam bilik sorang-sorang dan ramai jugak yang mahu buat aku dengki dengan wat macam-macam..aku tak kisah sebab semua tu insya'allah aku boleh dapat..tak perlu la korang beriya-iya tunjuk kemegahan sebab itu sementara..aku mahukan masa depan!!!

"Dunia kecil dengan melihat dari satu tingkap..."

Tiada ulasan: