Selasa, 9 Februari 2010

Sasaran sem 2

Post ni aku dah janji nak wat kat bawah sekali post yang lepas...aku nak citer plan aku yang bakal berjalan dalam semester 2 ni...

1)Mustami3

-kelebihan universiti sini adalah mustami3 (dengar kuliah free)..aku xyah daftar pon kuliah tu...just mintak izin doc dan dengar apa doc tu ngajor...kalau dulu aku mustami3 1 madah...semester ni aku push kepada 2 madah...yang dirancang (Nahu 1 & Aqidah)...tengok la dulu...aku kena flow wave timetable aku dulu...

*Isi hati aku : mustami3 kali ni aku nak amik exam sekali....hehe

2)Jejak Ulama' 2

-biar pun berjalan kuliah,mengejar ilmu dan bertemu penyampainya tetap aku jalankan bersama mereka yang sentiasa dahaga ilmu...minggu ni insya'allah akan ke Amman buat kali ke-3 setelah berjaya menjejaki ulama' bagi mendapat berkat dan nasihat serta dorongan seiring doa beliau...doa kan aku sabit dalam jalan illahi...

*Isi hati aku : masih belum dapat terima pergi menjejaki ulama' beramai-ramai

3)Matan

-sape yang tengok status YM aku dan translate paham la...aku dah la tak dapat Nahu 1...aku kena ready dengan baca apa yang berkaitan nahu...tapi,tujuan menghafal matan bukannya sebab exam or madah...sebab aku nak faham dan ilmu dari matan tu...Alfiyyah still on going...Ujrumiyah...Zubad...Bina' wal Afa3l....tu sasaran sebelum abis semester ni..

*Isi hati aku : nampak banyak tapi kena kental menghafalnya...tangkis kutukan orang lain moja..

4)Assalammualaikum

-nama buku markaz lughah aku yang berjaya aku conteng-conteng...bile bukak balik semalam aku cam poning-poning...start minggu dopan aku nak salin balik semua cakar ayam aku supaya aku paham balik apa yang aku belajar dulu....

*Isi hati aku : ada hikmah di sebalik cakar ayam aku...wawawa..

5)Maktabah

-aku pi maktabah tadi ngan 3 orang kawan aku...dan aku nampak cam ada harapan nak jadi budak maktabah..hehe..sebab masa aku lame sangat terbuang antara 2 madah...so,aku akan amik beberapa madah yang akan aku naqol dalam exam agar aku punya markah lebih cikit..hehe...ape pun hidup kenalah berujukkan....

*Isi hati aku : buku syair dan sastera tadi banyak memanggil aku...cuma aku tak menyahut..

5 INI SAHAJA SASARAN AKU...NEXT POST PASAL MADAH AKU YANG AKU FRUST...

Tiada ulasan: